زیستمون

آموزش زیست شناسی دبیرستان و کنکور

زیستمون

آموزش زیست شناسی دبیرستان و کنکور

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

اگر شما هم امسال کنکور داده ­اید و کارنامه خود اخیرا مشاهده کرده­ اید، شاید مشتاق باشید که آیا شرایط لازم  برای انتخاب رشته­ دانشگاه فرهنگیان را دارید یا خیر ...

 

دانشگاه فرهنگیان یا تربیت معلم یک دانشگاه تحت نظر وزارت آموزش و پرورش و علوم هست که نیروی لازم رو برای وزارت آموزش و پرورش تربیت می­کنه. یعنی شما بعد تحصیل در این دانشگاه مستقیما وارد مدرسه میشید و به عنوان معلم شاغل حقوق دریافت می کنید. اما شرط لازم برای ورود به دانشگاه چیست؟

 

 برای ورود به دانشگاه از طریق کنکور شما باید حداقل امتیاز (یا تراز و یا نمره کل) را کسب کنید. برای این کار میتوانید کارنامه خود را مرور نمایید. اگر نوشته شده که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان هستید یعنی قدم اول را برداشته اید. در آزمون سراسرى سال 1401،کسب حداقل نمره کل نهایى 6500 در زیر گروه مربوط برای داوطلبان آزاد و نمره کل 5688 برای سهمیه ایثارگران 5 درصد و25 درصد و نمره کل 6094 برای داوطلبان سهمیه رزمندگان جزو شرایط اختصاصى براى معرفی به مصاحبه کدرشته محل­هاى دانشگاه فرهنگیان می­باشد که این امر در کارنامه داوطلبان اعمال شده و قابل مشاهده است.

 

قبل از اعلام نتیجه نهایی کنکور ، نتایج دانشگاه فرهنگیان  اعلام خواهد شد. شما  بعد از انتخاب رشته  اگر در رقابت با سایر داوطلبان برنده شوید ، مرحله بعدی رو پشت سر گذاشته اید. و برای مرحله بعد باید تمامی مدارک از جمله پرینت قبولی سنجش، مدارک هویتی کارنامه ، تقدیرنامه یا مقام ها ، عضویت در بسیج و ... را آماده کنید و در موعد مشخص شده برای مصاحبه به محل مشخص شده مراجعه کنید.

مصاحبه ورود به دانشگاه  شامل مصاحبه عمومی و  سنجشی، مصاحبه عقیدتی، و تست سلامت و روان  خواهد بود که مرحله به مرحله باید طی بکنید. در این مرحله شما باید علاوه بر تحقیق در موضوعات سوالات مصاحبه ای باید به ظاهر خود نیز توجه کنید یک پوشش در خور معلم و اجتماعی ، گفتار متین و بلند، مسواک زده و خوشبو، حتی اگر عینکی هستید باید همراه داشته باشید و گرنه در مرحله تست سلامتی به مشکل خواهید خورد. اگر سابقه بیماری خاص دارید باید ارائه کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

 

برای رشته های تربیت بدنی علاوه براین مصاحبه ها باید برای تست ورزش هم مراجعه کنید. هر یک از این مراحل امتیازات خود را خواهد داشت.

توجه کنید که گزینش برای رشته های تربیت معلم، چند برابر ظرفیت هستش. یعنی اگر شما رتبه 2000 آوردید ممکنه همراه رتبه 5000 به مصاحبه دعوت بشوید که این امکان هست اگر در مصاحبه ضعیف باشید نفر بعدی به جای شما گزینش شود. یعنی تعدادی از دعوت شدگان به مصاحبه قطعا رد خواهند شد.

بعد از این مراحل، تحقیقات از محل و آشنا  از طرف گزینش آموزش و پرورش صورت خواهد پذیرفت. برای مسائلی از جمله شخصیت اجتماعی و عدم سوء شهرت و ... .

 

در نهایت موعد اعلام نتایج نهایی سازمان سنجش اگر خوش شانس باشید اسم شما نیز در قبولی انتخاب رشته اعلام خواهد شد. و اینجاست که باید ورود شمار  را به دانشگاه فرهنگیان تبریک گفت. باید یادآور شد که تازه اول مسیر هستید  و شاید با یک سری از محدودیت ها و یا امتیازات مواجه شوید ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی