زیستمون

آموزش زیست شناسی دبیرستان و کنکور

زیستمون

آموزش زیست شناسی دبیرستان و کنکور

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

شما عزیزان می توانید دفترچه مربوط به رشته خود را دانلود و مطالعه نمایید. ابتدا توصیه می شود، دفترچه راهنمایی انتخاب رشته را مطالعه نمایید. بعد ظرفیتها و شرایط قبولی در دانشگاه های مختلف. شما باید در انتخاب رشته، تقاضای هر کدرشته، بومی بودن برخی رشته ها، دانشگاه محل تحصیل، میزان تعهد و محل خدمت، ظرفیت پذیرش درآن کد رشته، و نیز رتبه خود را مورد توجه قرار دهید. بدیهی است که قبولی شما به اولویت بندی درست رشته انتخابی بر میگردد. شما می بایست بنا به علاقه و احتمال قبولی شما در آن کد رشته نسبت به اولویت بندی رشته هایی که میخواهید انتخاب کنید اقدام نمایید.

  • معلم جوان

نمرات کدام مقاطع تحصیلی در کنکور موثر است؟

جمعه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۴۳ ب.ظ

بنا به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

«سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و  پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی 1402- 1403 فقط پایه دوازدهم به میزان40 درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی  1403-1404 فقط پایه دوازدهم به میزان50 درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی 1404 - 1405 فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان60 درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی 1405 - 1406 و بعد از آن  پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان60 درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود. »

  • معلم جوان

هدف از انتخاب رشته­ی مجازی این است که داوطلب با تکیه بر اطلاعات انتخاب رشته­ ی داوطلبان سال گذشته (1400) و نیز با توجه به کارنامه به دست آورده خود، بررسی کند که در چه رشته هایی می تواند قبول شود. یعنی رشته هایی رو انتخاب می کنید. و بلافاصله نتیجه رو می بینید که توان قبول شدن در وضع سال قبل را داشتید یا خیر. (نوعی انتخاب رشته آزمایشی قبل از انتخاب رشته اصلی) 

  • معلم جوان

اگر شما رشته  دلخواه ه خود را برای انتخاب در کنکور امسال انتخاب کرده اید اما نمی دانید در کدام دانشگاه تحصیل کنید ؛ این پست مخصوص شماست .

  • معلم جوان

اگر شما هم امسال کنکور داده ­اید و کارنامه خود اخیرا مشاهده کرده­ اید، شاید مشتاق باشید که آیا شرایط لازم  برای انتخاب رشته­ دانشگاه فرهنگیان را دارید یا خیر ...

  • معلم جوان

جزئیات دقیق آزمون سراسری 1402

سه شنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۴۳ ب.ظ

طبق اعلام معاونت سازمان سنجش، کنکور سال آینده طبق تغییراتی به شیوه جدید برگزار خواهد شد. 

  1. آزمون دو بار در سال برگزار خواهد شد.
  2. دروس عمومی از کنکور حذف خواهد شد، لکن از طریق نمرات مدرسه و سوابق تحصیلی تاثیر خواهد داشت.
  3. سوابق تحصیلی به طور قطعی تاثیر خواهد داشت. امسال 40% و در سال های آتی تا 60%. (سوابق تحصیلی قبلا به صورت تاثیر مثبت بود به طوری که نمرات به تراز و رتبه تبدیل میشد و در صورت ارتقای رتبه نهایی داوطلب اعمال و در صورت اثر منفی بر نتیجه کنکور او، صرفا نتیجه کنکور او لحاظ می شد که در سال آتی اینطور نخواهد بود. اگر داوطلبی نمرات مدرسه ای مطلوبی نداشته باشد در دسترسی به رتبه های خوب به مشکل برخواهد خورد)
  4. زیرگروه ها حذف خواهد شد. طوری که دیگر دروسی مانند زمین شناسی را  هم در رشته تجربی برای ارتقای رتبه خود بخوانید.
  5. برای اعمال سابقه تحصیلی نحوه ترمیم معدل برای آن هایی که نمرات مطلوب ندارند، سابقه تحصیلی ندارند و نیز برای داوطلبان دیپلمه نظام قدیم هستند، متعاقبا اعلام خواهد شد. 
  • معلم جوان

نفرات برتر کنکور 1401

سه شنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۲۴ ب.ظ

نفرات برتر کنکور سراسری امسال اعلام شد. امیدواریم شما نیز به رتبه دلخواه خود در این آزمون برسید. برای مشاهده اسامی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

  • معلم جوان

با عنایت به اتمام برگزاری آزمونه های سراسری ورودی دانشگاه 1401 در اوایل تیر ماه سال جاری؛ به اطلاع داوطلبان می رساند که طبق اعلام سازمان سنجش، نتایج اولیه داوطلبان به همراه کارنامه آن ها در این آزمون تا آخر امشب یعنی 11ام مرداد ماه اعلام می شود. 

  • معلم جوان